Povrat robe i povrat kupoprodajne cijene
Ukoliko je kupac robu već primio i odustane od ugovora, vraća je ili predaje ponuđaču ili osobi koju je ponuđač ovlastio za preuzimanje robe, odmah ili najkasnije u roku od 14 dana nakon što je ponuđaču poslao obavijestiti da odustaje od ugovora, osim ako ponuđač ponudi kupcu da sam preuzme vraćenu robu. Smatra se da je kupac robu vratio na vrijeme ako je poslana prije isteka roka za povrat od 14 dana.
Izravne troškove povrata robe snosi potrošač. Kupac može vratiti robu dobavljaču:
● poštom ili putem druge dostavne službe na adresu Latissa home&decor, Bojan Brežnik sp, Pod bregom 77, 3313 Polzela
Ukoliko kupac odustane od ugovora, pružatelj će vratiti sve primljene uplate bez nepotrebnog odgađanja, au svakom slučaju najkasnije u roku od 14 dana od dana primitka obavijesti o odustajanju od ovog ugovora. Pružatelj vraća primljene uplate kupcu istim načinom plaćanja kojim je kupac koristio, osim ako je kupac izričito zatražio korištenje drugog načina plaćanja i zbog toga kupac ne snosi nikakve troškove. Ponuditelj može zadržati povrat primljenih uplata do preuzimanja vraćene robe ili dok kupac ne dostavi dokaz da je robu poslao natrag.
Ograničenja i uvjeti za ostvarivanje prava na odustanak od ugovora
Kupac je odgovoran za smanjenje vrijednosti robe, ako je smanjenje vrijednosti rezultat ponašanja koje nije prijeko potrebno za utvrđivanje prirode, svojstava i funkcioniranja robe.
Kupac je dužan robu vratiti davatelju neoštećenu, nekorištenu i u istoj količini. Kupac može primljeni proizvod pregledati i testirati samo u onoj mjeri u kojoj je prijeko potrebno za utvrđivanje stvarnog stanja (priroda, svojstva, djelovanje proizvoda) i kako je to uobičajeno u trgovinama. Ukoliko je predmet povrata proizvod kupljen u kompletu, moraju se vratiti svi dijelovi kompleta. Povrat pojedinačnih dijelova seta nije dopušten. Kupac je dužan uz robu priložiti sve popratne dokumente koje je primio uz robu (npr. upute za uporabu, certifikate, jamstvene listove i sl.). Do predaje robe ponuđaču ili osobi ovlaštenoj od ponuđača, kupac snosi teret rizika od gubitka, oštećenja ili uništenja proizvoda koji želi vratiti, osim ako je do toga došlo ne njegovom krivnjom.
Radi lakšeg i bržeg provođenja svih potrebnih radnji vezanih uz odustanak od ugovora i njegove posljedice, poželjno je da kupac priloži presliku računa i presliku obavijesti (ili popunjenog obrasca) o odustajanju. od ugovora do robe. Također je poželjno da se proizvodi vrate u originalnom pakiranju.
Odustanak od ugovora i mogućnost povrata novca, uz ostale slučajeve koji su izričito navedeni u Zakonu o zaštiti potrošača, ne odnose se na:
● za proizvode po narudžbi (personalizirani proizvodi i sl.) odn za robu koja je proizvedena prema točnim uputama kupca i prilagođena njegovim osobnim potrebama;
● za robu koja je zbog svoje naravi neraskidivo povezana s drugim predmetima.
Činjenična pogreška
Ponuditelj odgovara za materijalne nedostatke proizvoda. Greška je stvarna ako:
1. proizvod nema svojstva potrebna za njegovu normalnu uporabu ili promet,
2. proizvod nema svojstva koja su potrebna za određenu namjenu za koju ga kupac kupuje, a koja su prodavatelju bila poznata ili su mu morala biti poznata,
3. proizvod nema svojstva i svojstva koja su izričito ili prešutno dogovorena ili propisana,
4. ako je ponuditelj isporučio proizvod koji ne odgovara uzorku ili modelu, osim ako je uzorak ili model pokazan samo radi obavijesti.
Prikladnost proizvoda za uobičajenu uporabu provjerava se u odnosu na uobičajenu robu iste vrste i uzimajući u obzir izjave ponuđača o svojstvima proizvoda, koje je dao ponuđač ili proizvođač putem oglašavanja, prezentacije proizvoda ili oznakama na proizvodu.
Kupac može ostvariti svoja prava zbog materijalnog nedostatka ako o nedostatku obavijesti prodavatelja u roku od dva (2) mjeseca od dana kada je nedostatak otkriven. Kupac mora točno opisati nedostatak u obavijesti o nedostatku i omogućiti prodavatelju da pregleda artikl. Prodavatelj ne odgovara za materijalne nedostatke robe koji se pokažu nakon isteka dvije (2) godine od isporuke artikla. Smatra se da je nedostatak na robi već postojao u trenutku isporuke ako se pojavi unutar šest (6) mjeseci od isporuke.
Kupac koji je pravilno obavijestio prodavatelja o nedostatku, ima pravo od prodavatelja zahtijevati jednu od sljedećih mogućnosti: 1) otklanjanje nedostatka na robi, 2) povrat dijela plaćenog iznosa razmjerno nedostatku. , 3) zamijeniti neispravnu robu novom besprijekornom ili 4) vratiti mu plaćeni iznos. U svakom slučaju, kupac također ima pravo od prodavatelja zahtijevati naknadu štete, a posebice naknadu troškova materijala, rezervnih dijelova, rada, prijenosa i prijevoza proizvoda, koji nastanu kao posljedica ispunjenja obveza iz prethodna rečenica.
Ukoliko postojanje nedostatka na robi odn proizvod nije sporan, prodavatelj je dužan udovoljiti zahtjevu kupca u najkraćem mogućem roku, a najkasnije u roku od osam (8) dana. Ukoliko postojanje nedostatka na robi odn ako je proizvod sporan, prodavatelj je dužan pisanim putem odgovoriti na zahtjev kupca najkasnije u roku od osam dana od primitka zahtjeva kupca.
Odgovornosti prodavatelja odn Ponuditelj ne odgovara za materijalne nedostatke u slučajevima koji proizlaze iz sfere kupca (ili treće osobe), posebice ako nastanu uslijed nestručne uporabe, mehaničkih oštećenja ili neovlaštenih zahvata (npr. popravci, obrada, otvaranje kućišta, rastavljanje robe ili proizvoda , ...).
Obrazac za ostvarivanje prava potrošača u slučaju fizičkog nedostatka na proizvodu nalazi se OVDJE .
Kupac popunjava Obrazac za ostvarivanje prava potrošača po utvrđivanju materijalnog nedostatka na proizvodu (ili sam sastavlja izjavu sa svim podacima traženim u obrascu) i šalje ga, zajedno s proizvodom na kojem je reklamirao materijalni nedostatak. , ponuđaču preporučenom poštom (ili dostavnom službom) na adresu ponuđač Latissa home&decor, Bojan Brežnik sp, Pod bregom 77, 3313 Polzela.
Pravo na isticanje materijalnog nedostatka na proizvodu i odgovornost ponuđača za materijalne nedostatke pobliže su uređeni odredbama Zakona o zaštiti potrošača i Obveznog zakonika.
Jamstvo
Proizvodi imaju jamstvo ako je to navedeno na jamstvenom listu ili na računu. Jamstvo vrijedi uz poštivanje uputa na jamstvenom listu i uz predočenje računa dobavljača unutar jamstvenog roka navedenog na jamstvenom listu ili račun. Ako nema podataka o jamstvu, proizvod nema jamstvo ili su podaci o njemu nepoznati – u tom slučaju korisnik/kupac može kontaktirati ponuđača radi dostave podataka.
Kada roba ili proizvod u jamstvenom roku ne radi besprijekorno ili nema karakteristike navedene u jamstvenom listu ili reklamnoj poruci, kupac može ostvariti pravo na jamstvo.
Kupac može ostvariti jamstvo za proizvode za koje je jamstvo obvezno (popis tih proizvoda određen je Pravilnikom o robi za koju se izdaje jamstvo za besprijekoran rad koji se nalazi ovdje: http://www.pisrs .si/Pis.web/pregledPredpisa ?id=PRAV10954) i za one za koje je dano dobrovoljno jamstvo. Tijekom jamstvenog roka kupac može od davatelja jamstva (kao i od prodavatelja ili ovlaštenog servisa) zatražiti besplatno popravak kvara. Ako se nedostatak ne može otkloniti ili ako se nedostatak ne otkloni u ukupnom roku od 45 dana od dana kada je prodavatelj, proizvođač ili ovlašteni servis primio zahtjev kupca za otklanjanje nedostatka, proizvođač je dužan robu zamijeniti istovjetnom, nova i besprijekorna roba gratis za kupca. Kupac također može tražiti jamstvo od dobavljača, ali iu tom slučaju vrijedi odredba iz prvog stavka.
Ako proizvođač ne popravi robu ili je ne zamijeni novom u roku iz prethodnog stavka, kupac može raskinuti ugovor ili zahtijevati smanjenje kupoprodajne cijene. Proizvođač mora izdati novi jamstveni list za zamijenjenu robu ili za zamjenu bitnog dijela robe novim.
Kupčeva prava iz jamstva prestaju istekom dvije godine od dana kada je kupac zatražio besplatno otklanjanje nedostataka ili zamjenu robe novom.
Postupak potraživanja jamstva
Tijekom jamstvenog roka i pod uvjetima jamstva, kupac može zatražiti otklanjanje nedostataka od davatelja jamstva pisanim zahtjevom (moguće je i ispunjavanjem dolje priloženog obrasca), a mora priložiti i proizvod i jamstvo i servisni certifikat. Preporuka je da priloži i kopiju računa, ako ga ima.
Ukoliko je zahtjev kupca temeljem jamstva opravdan, kupac ne snosi nikakve troškove otklanjanjem nedostataka ili zamjenom proizvoda, budući da su troškovi materijala, rezervnih dijelova, rada, prijenosa i prijevoza proizvoda nastali prilikom popravka kvara ili prilikom zamjene robe s nove plaća proizvođač. Ukoliko prodavatelj, proizvođač ili ovlašteni serviser utvrdi da je kvar na proizvodu nastao neprikladnim ponašanjem kupca (npr. nestručna uporaba, mehaničko oštećenje, neovlašteno rukovanje proizvodom i sl.), uslijed čega se ispostavlja da je jamstveni zahtjev neopravdan, kupcu je poslao obrazloženu pismenu obavijest o odbijanju reklamacije i zamolio kupca da u roku od 8 dana osobno preuzme proizvod na adresi prodavatelja/proizvođača/ovlaštenog servisera.
Ukoliko kupac ne preuzme proizvod na navedenoj adresi u roku od 8 dana ili ako kupac izričito navede da želi da mu se proizvod pošalje poštom ili putem dostavne službe, prodavatelj/proizvođač/ovlašteni servis će poslati proizvod kupcu poštom ili dostavnom službom o trošku kupca.
Obrazac zahtjeva za jamstvo možete pronaći OVDJE.
Kupac ispunjava Obrazac za reklamaciju jamstva i šalje ga zajedno s proizvodom na koji se jamstvo odnosi dobavljaču ili prodavatelju preporučenom poštom (ili dostavnom službom) na adresu prodavatelja odn pružatelj Latissa home&decor, Bojan Brežnik sp, Pod bregom 77, 3313 Polzela. Kupac također može ostvariti jamstvene zahtjeve izravno od proizvođača ili u ovlaštenom servisu.